• Polecane:

Wynajem biura - praktyczne wskazówki


Wynajem biura może być zniechęcający, zwłaszcza gdy jest to Twój pierwszy raz. W porównaniu z wcześniejszymi doświadczeniami z wynajmu samochodów, mieszkań, domów - to zdecydowanie jedno z najbardziej skomplikowanych rozwiązań. Co sprawia, że jest to tak straszne dla początkujących? Rozpoczynając od tego, że nie wiesz, jak będzie wyglądał Twój przepływ gotówki za sześć miesięcy, a kończąc na tym, że ryzykujesz utratę dużego kapitału, który mógłby zostać lepiej wykorzystany. Bez wątpienia wynajem biura wiąże się z podjęciem przemyślanej decyzji, dlatego przygotowaliśmy zestawienie kluczowych kwestii, które powinien wziąć pod uwagę każdy początkujący przedsiębiorca:

gabinet biuro

1. Czy mamy plan wzrostu zysków?

Choć może się to wydawać oczywiste, warto wspomnieć: musisz dokładnie wiedzieć, jak będziesz zarabiać pieniądze. Cele muszą być sprecyzowane. Na przykład, stwierdzenie, że będziesz wykazywał większą aktywność na swojej stronie internetowej firmy, to za mało. Musisz wiedzieć, jak masz zamiar to zrobić. Czy wiesz, jaki jest koszt pozyskania klienta? Będziesz musiał współpracować z agencją marketingu internetowego, czy będziesz polegał na kimś innym? Zrozumiałe jest, że początki słyną z przedwczesnego przeszacowania się, jeśli jednak chodzi o podpisanie umowy obejmującej wynajem biura, firmy starają się pozostać po konserwatywnej stronie projekcji.

2. Czy wiesz, jakie będą początkowe koszty?

To duża sprawa. Ile naprawdę będzie Cię kosztować wynajem biura? Podczas gdy miesięczna cena wynajmu może wyglądać wspaniale na papierze, to później już może nie prezentować się tak przystępnie po skonfigurowaniu innych wydatków. Poniżej przedstawiamy kilka dodatkowych kosztów, które najprawdopodobniej będą wchodzić w zakres Twojej odpowiedzialności:

  • Opłaty prokuratorskie: Nie podpisuj umowy najmu bez sprawdzenia jej przez wykwalifikowanego prawnika.
  • Meble: Jeśli nie planujesz wyposażenia biura w krzesła i szafki na telewizor, to i tak będziesz musiał zainwestować w niektóre, inne meble. Możesz zdecydować się również na zakup używanych sprzętów. Poznaj dokładnie koszty przed podpisaniem umowy.
  • Parking: Jeśli jesteś w dużym obszarze miejskim, najprawdopodobniej będziesz musiał podpisać umowę z pobliskim garażem.
  • Telefon / Internet: Czy budynek zapewnia dostęp do Internetu? Czy istnieje linia telefoniczna? Jeśli nie, rozważyć konsultacje z dostawcami wcześnie. Spodziewaj się wydać niemałej sumy pieniędzy, nie tylko na czynsz za wynajem biura.

3. Jakie są zasady wprowadzania/wyprowadzania się z biura?

Czas ma kluczowe znaczenie w rozwoju początkujących firm. Nie chcesz przecież czekać miesiąc, zanim miejsce będzie gotowe do przeprowadzki, ani nie chcesz mieć znaczących obowiązków przy przeprowadzce. Dodatkowo, dowiedz się, jakie są kary za zerwanie umowy najmu. Czy w razie potrzeby będziesz w stanie sobie pozwolić na te opłaty?

4. Ile miejsca naprawdę potrzebujesz?

Znalezienie nieruchomości o wymaganej powierzchni może być trudne. Choć wiesz, ile biurek trzeba dziś, nie wiesz, ile trzeba będzie za sześć miesięcy, czy później.


źródła:
http://bumaluban.com/ - Nieruchomości na wynajem